dinsdag 7 februari 2012

Pech Hebben

Een man heeft een piemel van vijftig centimeter. Hij wil gaan trouwen en maakt zich zorgen of dat wel kan. De dokter zegt: "Ik kan je niet helpen, maar in de Efteling, onder de lange Jan is een bosje. Daar woont een fee. Als je haar vraagt of je met haar mag trouwen lost ze jouw probleem op." De man vertrouwt het niet erg maar heeft niets te verliezen en gaat naar de Efteling. En ja hoor, onder de Lange Jan vindt hij het bosje en een klein huisje. Hij klopt aan en de fee komt naar buiten. "Mag ik met je trouwen?" vraagt de man. "Nee!" zegt de fee en tikt hem met haar toverstaf op het hoofd. Hij kijkt in zijn broek, en ja hoor, tien centimeter eraf. Dat doe ik nog eens, denkt hij, en klopt weer op haar deurtje. "Mag ik met je trouwen?" vraagt hij weer. "Nee!" zegt de fee weer en tikt hem weer met haar toverstafje op het hoofd. Hij kijkt weer in zijn broek, en ja hoor, nog maar dertig centimeter. Nou denkt hij, nog een keer, dan kan ik in de huwelijksnacht tenminste goed voor de dag komen. Hij klopt weer en vraagt het feetje: "Mag ik met je trouwen?" "Wat heb ik je nou gezegd," zegt de fee: "NEE, NEE, NEE!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten